Sidor

onsdag 11 juni 2014

Hallonbladste

Testar mina två första koppar idag v.39 (38+4). Det finns inga garantier att det startar förlossningen. Egentligen ska man börja i v.35 men jag är som vanligt seg och har inte orkat gå ner på stan och handla detta haha. Men nu kör jag på för nu vill jag att lillfisen kommer ut!

Köpt på Hälsokraft för 53:-
Instruktioner för tillagning nedan:
Koka upp vatten.
Låt vattnet svalna till ca 60-70 grader
Häll i en rågad matsked hallonbladste i kastrullen.
Låt det dra ca 10-15 minuter under lock.
Sila ner det i en kopp och drick.
Teet mår bra av att dra en stund och kan tillagas i större mängder för att senare värmas på, men tänk på att inte värma för mycket.
Det viktiga är att INTE ha i hallonbladste i kokande vatten, detta förgör Oxytocinet.


Det sägs att teet är bra för din hälsa efter förlossningen, det ska vara lättare att läka och det ska också vara bra för amningen. Så jag tycker inte att det är helt onödigt att dricka två tre koppar om dagen. Din hälsa är ju jätte viktig och då är alla knep bra att köra på. 

Barnet kommer när det kommer, är den inte klar så spelar det nog ingen roll vad du gör den kommer stanna kvar där inne i alla fall så bli inte besvikna om vissa säger att det funkar men det inte funkar på dig. 

Berätta gärna om din erfarenhet av hallonbladste. tyckte du det funka? 
Fortsatte du dricka det efter förlossningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar